Selasa, Julai 30, 2019

Fork bocor 2 kali



Aq sekarang tgh insternship di Petaling Jaya sebelum tu aq dah bagitau parent yang aq nak bawak motor sebab  delah sesak nanti nak gi kerja kalau naik motor FZ yang lama punya. Ayah aq benarkan aq bwak motor jadi horaayyy hihihi sebab nie pertama kali aq bwak motor ke tempat jauh.Bila aq cuti sem aq tolak ke Johor bahru dari Gombak,kalau ikutkan motor kat rumah aq tu ada sikit masalah dan adik aq ada repair sikit dan kalau rasa macam  de masa hantar kedai untuk diorang buatkan.

Fork ada bocor sebelah kanan dan aq ngan adik aq hantar terus kat kedai dan tgk sebelah kanan minyak fork tinggal sikit.Dia cuma buang minyak fork lama dan tuakr getah kanan yang bocor tu selepas tu pasang terus aq pon kurang sikit kalau bab motor dan layan jelah sebab tgk macam x de masalah.

Keesokan sebelum aq nak bertolak ke Gombak fork bocor pulak sebelah kiri, aq pon dah pening x pelah aq bawak guna motor dan adik aq bwak kereta. Aq sampai di gombak tempat aq belajar dengan selamat tapi tulah x sedap bawak motor fork bocor dan aq ada hantar bengkel motor kat Gombak dan bagitau diorang baru je tukar minyak fork.

Sekali diorang bukak semua Fork aq satu2 lepas tu basuh semua dalam2 sekali, terharu jugaklah diroang buat kerja dengan Ikhlas tapi makan masa sikit sampai teridur aq kat bengkel tapi pelah. Sampai sekarang aq bwak memang ok  de bocor langsung terbaik bengkel dia tapi tulah dua kali tukar duit melayang. Setiap kali tukar dua2 belah memang kena tukar ,kalau tidak  stabil. Abis dalam 80 lebih gak.


This entry was posted in

2 ulasan:

  1. benda mcm ni mmg terjd pd semua jenis motor ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ermm baisa klau macam motor dah lma kan pakai lepas tu jln pon x berapa cantik tu biasa fork bocor.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...